Pats žodis “niša” jau indikuoja, kad produktai ar paslaugos domina mažą, specifinę žmonių grupę. Parfumerijoje terminas “nišiniai kvepalai” naudojamas itin dažnai ir apibrėžia visiškai atskirą grupę kvepalų gamintojų, kurie susilaukia vis didesnio populiarumo. Tačiau kodėl taip yra? Juk jūs beveik niekada nepamatysite nišinių restoranų, kavinių ar grožio ekspertų. Tad kodėl būtent parfumerijoje jie įsitvirtino ir ar jie tikrai išlaiko nišinio žodžio reikšmę, jeigu jie tampa prieinami vis didesnei grupei žmonių ir netgi sugeba konkuruotis su garsiais prekių ženklais?
Augantis populiarumas
Nišiniai kvepalai pastaruoju metu yra “ant bangos” ir gali nurungti net ir garsiausius dizainerių prekinius ženklus kaip Chanel, Victoria’s Secret ar Armani. Garsusis parfumeris Maison Francis Kurkdjian ir Lietuvoje jau tampa kur kas populiaresnis su savo išskirtine kvepalų linija Baccarat Rouge 540. Jau kelinti metai iš eilės ir tiek fizinėje, tiek el. prekyboje šis išskirtinis kvapas yra nenurungiamas favoritas, o su juo konkuruoti gali tik kiti nišiniai parfumeriai kaip Tiziana Terenzi ar Frederic Malle. Taigi, bent jau Lietuvoje nišiniai aromatai pradeda laimėti netiesioginę kovą su įprastais komerciniais kvepalais.
Esminiai nišinių kvepalų skirtumai
Fragrance Foundation nišinius ir komercinius kvepalus atskyrė į dvi grupes pagal jų pardavinėjimo strategijas. Kuo kvapas lengviau prieinamas bet kokioje parduotuvėje, tuo jis toliau nuo nišinių aromatų, kurie neskiria pinigų masinei produkcijai ar marketingui. Įprastai komercinių kvepalų kainą patys ingredientai sudaro ganėtinai mažai. Visą jos kainą suryja pakuotė, pagaminimo kaštai, licencijos, reklama ir pardavėjo pelnas. Kuo masiškesnis produkto naudojimas- tuo brangesnis yra galutinis produktas.